Vliegen!?

Ja vliegen! Nu al? Nee nu niet meer, maar de rest van het jaar zo’n beetje wel. Vliegen zijn mijn grootste vijanden hier op de boerderij. Allereerst voor onze dieren. Vliegen hebben namelijk de vervelende gewoonte om te steken. Echt waar, een vlieg steekt! En niet alleen onze koeien maar ook ondergetekende is vaak de sjaak. Nu worden de steekplekken niet zo groot als bij de mug, maar jeuken doen ze wel.

Nu is het winter en zijn die ***beestjes even geen onderdeel van ons dagelijks leven. Waarom ik dan juist nu deze blog schrijf? Nou de winter is voor mij als boerin het uitgesproken moment om in ons huis de boel weer eens te poetsen. Nu is dat niet mijn grootste hobby, maar ja net als ieder ander ontkom ik er bij tijd en wijlen niet aan.

Dus toog ik vanochtend met emmer sop, spons en doekje enthousiast aan het werk. De spons gaf het na 2 deuren al op, die was niet zo gemotiveerd als ik. Maar, daar liet ik me niet door uit het veld slaan. De deuren werden van boven tot onder volledig ontdaan van alle verzamelde vliegenpoep van het afgelopen jaar.

Trots kijk ik nu naar mijn schone deuren en vraag me af, hoelang ik er weer van genieten mag, maar goed ze zijn schoon! Voor nu 😛

Liefs Jacqueline

Plaats een reactie